استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: اعتبار اختصاص یافته برای ساماندهی یادمان های دفاع مقدس و گلزار شهدا در استان ۶۷۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان ۳۵۵ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
کد خبر: ۱۱۰۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱ 09 May 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام نیا در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی افتخاراتی را که در طول چهار دهه کسب کرده است به واسطه خون پاک شهدا و ایثار جانبازان رزمندگان و آزادگان و خانواده های بوده است که ما باید قدردان این عزیزان باشیم.

وی افزود: در گذشته کوتاهی هایی برای اختصاص اعتبار در حوزه ایثار و شهادت و دفاع مقدس استان وجود داشته است که در دولت سیزدهم و در راستای حفظ ارزش های دفاع مقدس قدم های مثبت و ارزشمندی برداشته شده است.

بهرام نیا با بیان اینکه همه ما مدیون و وامدار شهدا هستیم، ادامه داد: در استان ایلام اعتباری که برای یادمان های و گلزار شهدا اختصاص داده شده ۶۷۰ میلیارد ریال بوده که ۳۵۵ میلیارد ریال از این میزان، تخصیص یافته است که کار بی نظیری بوده است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس در فرهنگ ایرانی و اسلامی به عنوان یک گنجینه و افتخار ملی است، تاکید کرد: ما باید به وظیفه سنگین خود در برابر شهدا و ساماندهی گلزار شهدا عمل کنیم و در این میان فرمانداران در اختصاص اعتبار به حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و ساخت و احداث المان ها و یادمان های دفاع مقدس تلاش کنند.

استاندار ایلام با یادآوری اینکه سردار سلیمانی رییس بسیج مستضعفین کشور، ایلام را استانی پیشگام در زمینه سازماندهی یادمان ها و گلزارهای شهدا معرفی کرده است، گفت: گلزارها و یادمان های شهدا محل رجوع و زیارت مردم هستند که فرمانداران باید نسبت به ساماندهی و اختصاص اعتبار و توجه به یادمان های دوران دفاع مقدس و شهدا و اختصاص اعتبار لازم تلاش مضاعف داشته باشند.

بهرام نیا افزود: استان ایلام در حوزه دفاع مقدس حرف های زیادی برای گفتن دارد و باید پتانسیل های دوران دفاع مقدس استان بیش از گذشته به کشور معرفی شود.

وی بیان کرد: یادمان های دفاع مقدس در استان با خون و ایثارگری شهدا و جانبازان فتح شد و باید امروز این یادمان ها از جمله قلاویزان، میمک و شرهانی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته و ضمن ساماندهی راه دسترسی زمینه حضور هر چه بیشتر اقشار مختلف مردم در این اماکن مقدس فراهم شود.

استاندار ایلام خواستار تشکیل یک کارگروه متشکل از صاحبنظران حوزه ایثار و شهادت از ادارات مرتبط شد و اظهار کرد: این کارگروه به جای عملکرد جزیره ای برای چاپ، انتشار و مستندسازی مطالب مربوط به دوران دفاع مقدس به صورت گروهی اقدام کنند تا یک خروجی فاخر از این گروه به مخاطبان و جامعه عرضه شود.

بهرام نیا تاکید کرد: یادمان ها و ارزش های دفاع مقدس بایستی به بهترین نحو به عنوان سند افتخار و گنجینه ای ارزشمند برای نسل های آتی حفظ شود و البته باید روایتگران و راویان دفاع مقدس نیز با بهترین روایت، ایثار و رشادت های دوران دفاع مقدس را بیان کنند که تأثیرگذار و موثر باشد.

وی بر ساماندهی راه دسترسی به یادمان های شهدا در مناطق شرهانی، قلاویزان و شهر سرابله و تامین قیر برای مورد نیاز، از سوی فرمانداران شهرستان های مربوطه با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار